KPN schrapt winkelformules

09-01-2007 (10:36) - Marketing

KPN gaat het aantal eigen winkelformules in Nederland terug brengen om zijn aanwezigheid in de winkelstraat nadrukkelijker in lijn te brengen met zijn bestaande merken. Hiermee wil KPN zijn distributiekracht versterken en distributiekosten verlagen. Als gevolg hiervan heeft KPN besloten de Kral en KPN Klick-formules in de loop van dit jaar af te bouwen en zich qua retailformules volledig te focussen op de merken KPN (Primafoon en Business Center), Hi en Telfort. Verwacht wordt dat ongeveer de helft van de huidige 53 Kral- en vier KPN Klick-winkels verder zal kunnen gaan onder de vlag van één van de bestaande KPN-brands. De overige winkels worden op termijn gesloten. Het streven is om zo veel mogelijk medewerkers onder te brengen bij de andere winkels van KPN. Vorig jaar al werd besloten om de op de jeugd gerichte ‘kpn vijf-zeven-zes’-winkels (kpn576) op te laten gaan in winkels van het Hi-merk. In totaal voert KPN nu naast de Kral- en KPN Klick-winkels 104 KPN Primafoons, achttien KPN Business Centers, twee Hi-winkels en twee kpn576-en (die de komende weken worden omgezet in Hi). Daarnaast zijn er zestien Telfort winkels. Het aantal Hi- en Telfort-winkels wordt dit jaar nog verder uitgebreid.

Bureaus

Media

Economisch