M4N: december-omzet verdrievoudigd

22-12-2006 (10:39) - Marketing

Affiliate marketing netwerk M4N ziet de omzet in december 2006 verdrievoudigen ten opzichte van 2005. De online omzet binnen het affiliate netwerk steeg met 284 procent in december 2006 ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. M4N werkt samen met grote online thuiswinkelorganisaties (onder andere met Wehkamp, Otto, Kijkshop en Neckermann) en claimt dankzij inzicht in de conversiecijfers van haar website partners, een goede indicatie te kunnen geven voor de markt. Vorig jaar bleek de omzet tijdens de kerstdagen te halveren. Op 23, 24, 25 en 26 december 2005 werd 58 procent gerealiseerd in vergelijking met de dagen daarvoor. Op de 27ste stegen de uitgaven met 214 procent ten opzichte van de kerstdagen. Een groot verschil met vorig jaar is dat in 2006 veel kortingsacties vroeg in het jaar gestart zijn. Hierdoor zijn de kerstinkopen voor consumenten op internet goedkoper uitgevallen dan het jaar daarvoor.

Bureaus

Media

Economisch