Mannen snacken anders dan vrouwen

18-10-2011 (08:54) - Marketing

Snackfabrikant Mora onderzocht het snackgedrag van Nederland. Een van de conclusies is dat mannen anders blijken te snacken dan vrouwen. Zo gaan vrouwen voor een ‘genietmomentje’ en mannen willen gewoon iets stevigs om de trek te stillen. 

Bij vrouwen draait snacken vooral om gezelligheid en smaak. Ze willen genieten van wat ze eten, en letten daarbij meer op hun gezondheid dan mannen. Mannen kennen geen schuldgevoel en proberen sneller nieuwe snacks. Ook wordt regelmatig ‘stiekem’ buitenshuis gesnackt. Uit het onderzoek van Mora bleek ook dat het snackgedrag verandert naarmate je ouder wordt en je in een andere levensfase komt.  

Om zowel mannelijke als vrouwelijke snackers op elk moment te bedienen, introduceert Mora de vernieuwde Funmixen, verschillende mini snacks in een hersluitbare stazak in vijf varianten. 

 


Bureaus

Media

Economisch