McDonald's benoemt Dolly van den Akker als nieuwe Impact director
Dolly van den Akker is begonnen als Impact Director bij McDonald’s Nederland. Hiermee is zij verantwoordelijk voor alle interne en externe communicatie rondom de McDonald’s Brand Impact pijlers:
planet, food, people & communities, en brengt zij alle initiatieven samen die op basis van deze 4 duurzaamheidspijlers met het team worden ontwikkeld. Daarnaast is Van den Akker onderdeel van het directieteam, dat aangestuurd wordt door Managing Director Annemarie Swijtink.
Van den Akker heeft meer dan 25 jaar ervaring op het gebied van Corporate Communicatie, Issuemanagement, Change, Branding, PR en Stakeholder Management en heeft een lange staat van dienst binnen McDonald’s Nederland, waar zij haar carrière startte. Na McDonald’s stapte zij over naar strategisch communicatieadviesbureau Hill+Knowlton Strategies in de functie van Group Manager Corporate & Marketing Communications. Zeven jaar later keerde zij terug naar McDonald’s in de rol van communicatiemanager. Vervolgens werkte zij ruim zes jaar in verschillende rollen bij Sanoma Nederland in communicatie en als uitgever. In 2015 startte zij bij communicatie- en contentmarketingbureau MPG.today als business director AHOLD, waarvan zij van 2019 tot 2022 CEO was. Eind 2022 keerde zij als Corporate Relations Manager A.I. terug naar McDonald’s, en werd ze recentelijk aangesteld in de nieuwe rol als Impact Director.
Dolly van den Akker: "McDonald’s heeft op de duurzaamheidspijlers al veel mooie stappen gezet. Zo stimuleren we een bewustere leefstijl met meer variatie in ons menu, bestaat 80% van onze consumentenverpakkingen al uit recyclebaar karton en heeft ieder restaurant een medewerker in dienst die in een straal van ruim 100 meter al het zwerfafval rond het restaurant opruimt. Toch zijn er ook nog genoeg uitdagingen waar we mee te maken krijgen en ik kijk er naar uit om samen met de collega’s meer impact te maken de komende jaren."