Mobile Media & Marketing Awards uitgereikt

26-01-2011 (09:20) - Marketing

Gisteravond zijn de eerste Mobile Media & Marketing Awards 2011 uitgereikt. De vakjury koos uit de short list van genomineerden de winnaars in verschillende categorieën op mobiel en tablet gebied. KLM, Albert Heijn,  Autoweek, Audi, Rabobank en Buienradar kwamen als winnaars uit de bus.

De Mobile Media & Marketing Awards zijn geïnitieerd door Mobile Generation (www.mobgen.com) en Telegraaf Media Nederland met als doel het mobiele kanaal op de kaart te zetten. Ondanks de groeiende populariteit van het kanaal was er nog geen formeel Nederlands event die de ‘best practice cases’  presenteert en beoordeeld.

Een onafhankelijke vakjury - bestaande uit Joost Phoelich (IAB), Sander Kranenburg (PWC), Tijmen Bos (IAA) en Frank Eijken (Consultant en voorzitter vakjury MMMA 2011) – kozen de genomineerden en uiteindelijk de winnaars in de categorieën: beste mobiele website, beste mobiele applicatie, beste tablet applicatie, beste mobiele campagne en Mobile Marketeer of the Year.

Ook werd er een publieksprijs uitgereikt voor Beste Mobiele Applicatie. Consumenten konden via het mobiele netwerk van De Telegraaf en via De Telegraaf iPad app stemmen op een door de jury geselecteerde short list. Maar liefst 1.250 mensen brachten binnen 4 dagen hun stem uit. Buienradar kwam daarbij als winnaar naar voren en kreeg als waardering van het publiek het rapportcijfer 7,5.

De winnaars
Beste mobiele website: KLM
Beste mobiele applicatie: Albert Heijn
Beste tablet applicatie: Autoweek
Beste mobiele campagne: Audi
Mobile Marketeer of the Year: Rabobank
De Telegraaf Publieksprijs: Buienradar

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch