Nederland sterk merk

01-06-2007 (10:50) - Marketing

Simon Anholt heeft voor het eerste kwartaal van 2007 opnieuw de ‘Anholt Nation Brands Index (NBI)’ uitgevoerd. Elk kwartaal onderzoekt Simon Anholt, internationaal regeringsadviseur, in samenwerking met GMI (Global Market Insite, Inc.), bij ruim 25.000 consumenten wereldwijd hun perceptie over 40 landen. Nederland wordt wereldwijd als tiende gewaardeerd en stijgt daarmee één plek sinds het vierde kwartaal van 2006. Engeland is wederom op de eerste plaats geëindigd.

De NBI is de eerste analytische ranglijst waarin landen als merk worden gewaardeerd en onderscheidt zes dimensies: mensen, cultuur, toerisme, investering en immigratie, regering en export. Nederland scoort sterk op de dimensies regering en mensen en behaald op die punten de vijfde plaats. Nederland wordt hiermee gezien als een land dat competent en eerlijk geregeerd wordt, respect heeft voor mensenrechten en zich verstandig gedraagt ten aanzien van internationale vrede en veiligheid, het milieu en armoede.

Bureaus

Media

Economisch