Nederlander het meest online

29-10-2010 (09:17) - Marketing

ComScore, Inc. heeft de resultaten bekend gemaakt van een onderzoek naar het internetgebruik  in Nederland gebaseerd op de comScore Media Metrix. Het onderzoek toont aan dat Nederland het hoogst scoort van Europa  op het gebied van de online bezoekfrequentie met 78,2 bezoeken per bezoeker in  september 2010. De Nederlandse internetgebruiker toont ook een grote mate van  betrokkenheid met een gemiddelde van 31,9 uur online per bezoeker in september  2010. Gebruikers spenderen het grootste deel van hun tijd op portals (7,2 uur),  gevolgd door instant messaging (6,9 uur), sociale  netwerksites (3,5 uur) en e-mail (3,1 uur).

Europese internetgebruikers van  15 jaar en ouder maakten in september 2010 gemiddeld 58,9 keer verbinding met  het internet. Nederland scoorde op dit gebied het hoogst met 78,2 bezoeken per  bezoeker, bijna 20 bezoeken meer per maand dan het Europese gemiddelde. Het  Verenigd Koninkrijk staat op de tweede plaats met 71,3 bezoeken per bezoeker,  gevolgd door Frankrijk (68,4 bezoeken per bezoeker) en Spanje (63,7 bezoeken  per bezoeker).
 


Bureaus

Media

Economisch