Nederlander het meest online
29-10-2010 (09:17) - Marketing
ComScore, Inc. heeft de resultaten bekend gemaakt van een onderzoek naar het internetgebruik in Nederland gebaseerd op de comScore Media Metrix. Het onderzoek toont aan dat Nederland het hoogst scoort van Europa op het gebied van de online bezoekfrequentie met 78,2 bezoeken per bezoeker in september 2010. De Nederlandse internetgebruiker toont ook een grote mate van betrokkenheid met een gemiddelde van 31,9 uur online per bezoeker in september 2010. Gebruikers spenderen het grootste deel van hun tijd op portals (7,2 uur), gevolgd door instant messaging (6,9 uur), sociale netwerksites (3,5 uur) en e-mail (3,1 uur).
Europese internetgebruikers van 15 jaar en ouder maakten in september 2010 gemiddeld 58,9 keer verbinding met het internet. Nederland scoorde op dit gebied het hoogst met 78,2 bezoeken per bezoeker, bijna 20 bezoeken meer per maand dan het Europese gemiddelde. Het Verenigd Koninkrijk staat op de tweede plaats met 71,3 bezoeken per bezoeker, gevolgd door Frankrijk (68,4 bezoeken per bezoeker) en Spanje (63,7 bezoeken per bezoeker).