Nederlander ziet voordeel in slechte service

27-11-2006 (11:27) - Marketing

49 procent van de Nederlanderse bedrijven is vaak niet tevreden over de service van leveranciers. Dat blijkt uit Europees onderzoek naar klantenservice in de zakelijke markt, verricht in opdracht van Easynet, de leverancier van internationaal beheerde netwerk- en hosting-diensten. Opvallend weinig Nederlanders (22 procent) klagen echter over slechte service van hun zakelijke dienstverlener. Dat is aanzienlijk minder dan Italianen en Spanjaarden, waar 51 procent direct een klacht indient.  Nederlanders gaan bij ontevredenheid eerder op zoek naar een vorm van compensatie (36 procent) voor de slechte service. Concreet betekent dit, dat veel Nederlanders een slechte service als een kans zien om extra voordeel te behalen. De beste service ervaren bedrijven overigens in België. 71 procent van de Belgische respondenten zegt vaak tot altijd een goede service van zakelijke dienstverleners te krijgen.

Bureaus

Media

Economisch