Philips beste imago

04-05-2007 (11:00) - Marketing

Net als vorig jaar hebben de deelnemers aan het MT 500-onderzoek van het tijdschrift Management Team Philips gekozen tot het bedrijf met het beste imago. De CEO van Philips, Gerard Kleisterlee, werd gekozen tot beste topman.

De jaarlijkse MT500, die vrijdag 4 mei verschijnt in een aparte uitgave, is het resultaat van een onafhankelijk imago-onderzoek door TNS Nipo onder Nederlandse leidinggevenden. Het panel wordt gevraagd oordelen te geven in de drie categorieën ‘business’, ‘strategie’ en ‘arbeid’. De som hiervan geeft een ‘overall ranking’, waarvan de toppositie voor het derde jaar op rij door Philips wordt ingenomen. Shell eindigt ook dit jaar op de tweede plaats, Rabobank is derde. De rest van de top 5 (ING Groep op 4, ABN Amro op 5) is gelijk aan die van vorig jaar.

Opmerkelijk is dat innovatieve Nederlandse merken het ook goed doen onder managers. Spyker en Joop van den Ende Theaterproducties zijn de grootste stijgers in de MT500. Spyker stijgt in de ranglijst van positie 428 naar 101, een winst van 327 plaatsen. Joop van den Ende Theaterproducties klom 317 plaatsen naar de 95ste plek.


Bureaus

Media

Economisch