Pluk biedt gerichte luisteradvertentie

07-05-2007 (10:56) - Marketing

Pluk blijft het crossmediaal denken vernieuwen. Daarvan is de nieuwste dienst hét bewijs. Met de luisteradvertentie belt pluk de verzender van een plukcode direct terug. Adverteerders en bedrijven kunnen zo zonder ruis één op één communiceren met hun doelgroep.

De werking van de luisteradvertentie is simpel en doeltreffend. Na het sturen van een SMS naar pluk, krijgt de verzender een telefoontje. Hierin wordt de boodschap die hij of zij net ‘geplukt’ heeft uitgelegd. De  boodschap zit dus direct ‘tussen de oren’ van de ontvanger. Meer informatie staat vervolgens klaar in het persoonlijke plukarchief van de gebruiker terug te vinden via e-mail of direct op pluk.nl. Maximale attentiewaarde is dus verzekerd, zeker omdat de ontvanger zelf om de informatie vraagt.

Bart Grol, directeur van Pluk Company, geeft een voorbeeld: ‘Voor Albert Heijn hebben we in dit verband een mooi concept uitgewerkt wat deze maand start. In de supermarkt kun je straks bij binnenkomst het recept van de dag plukken. Vervolgens wordt er  per telefoon daarover meer verteld, staat het benodigde boodschappenlijstje in een retour-SMS en vind je bij thuiskomst de kookinstructie in je mail. De fysieke wereld van alledag wordt zo verbonden met onze communicatiemiddelen als GSM en internet. Dat is nou precies waar pluk voor staat. We verbreden en verdiepen de horizon van onze gebruikers.’

Bureaus

Media

Economisch