Reclamebestedingen groente en fruit in dip
14-05-2007 (11:15) - Marketing
Uit onderzoek van AC Nielsen blijkt dat begin dit jaar de reclamebestedingen voor groente en fruit met maar liefst 40 procent zijn gedaald. Belangrijkste oorzaak voor de daling zijn de afgenomen reclamebestedingen van verwerker Iglo. Het bedrijf legt dit jaar meer de nadruk op visproducten, in plaats van de campagne vorig jaar voor wereldgroenten. Neerlands Glorie spendeerde juist meer aan reclame. De nieuwe eigenaar van verwerkers als Hak en Jonker Fris besteedde meer aan reclames in dagbladen en op radio en tv. Bonduelle echter maakte minder reclame. Star Fruits Caderousse, leverancier van appels, peren, pruimen en ander steenfruit, deed juist weer meer aan promotie. Voor AGF-vervangers als Knorr Vie en Hero Fruit2Day werd ook meer geadverteerd. In het eerste kwartaal van 2006 werd er in totaal 2,28 miljoen euro uitgegeven aan reclame voor aardappelen, groente en fruit. Dit jaar was dat 1,38 miljoen euro.
Agrarisch Dagblad