Rembrandt scoort miljoenen
22-03-2007 (10:31) - Marketing
Bezoekers aan het officiële programma van Rembrandt 400 hebben in 2006 623 miljoen euro besteed, blijkt uit onderzoek van TNS NIPO. 190 miljoen euro bestaat uit extra uitgaven door buitenlanders die dankzij Rembrandt 400 naar Nederland kwamen.Dit bedrag is hoger dan de 100 miljoen die de Stichting Rembrandt 400 vooraf had geraamd. Mr. J.M. Hessels, voorzitter van de Stichting: ‘Met 2,1 miljoen bezoekers was dit het meest succesvolle culturele evenement in Nederland ooit. Doelstelling was om 450.000 buitenlandse bezoekers naar de Nederlandse musea te trekken.
Het zijn er 2,5 keer zoveel geworden, ruim 1,2 miljoen die ook nog eens langer in Nederland verbleven. Dit demonstreert dat hoogwaardige kwaliteit en grote bezoekersaantallen goed samen kunnen gaan. Rembrandt 400 laat zien dat een relatief bescheiden investering kan leiden tot een omvangrijke extra economische impuls, waarbij ook de cultuur in Nederland wel vaart.’