Restrictie voedingreclame kids
09-05-2007 (10:48) - Marketing
De Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie (FNLI) past de Reclamecode voor Voedingsmiddelen aan. Zo zal reclame voor voedingsmiddelen voor kinderen tot zeven jaar worden beperkt. Adverteerders van voedingsmiddelen zullen zich op korte termijn conformeren aan de aangepaste regels die de levensmiddelenindustrie zichzelf oplegt.Op 2 juni 2005 is de Reclamecode voor Voedingsmiddelen geïntroduceerd. De Code verzekert juiste en volledige informatie voor de consument en vereist terughoudendheid in marketing gericht op kinderen. In de zomer van 2006 is de Code door de FNLI geëvalueerd en vervolgens zijn de resultaten van deze evaluatie in het najaar met de Consumentenbond, het Ministerie van VWS, het Voedingscentrum en de Stichting Reclame Code besproken. Op basis van de bevindingen uit de evaluatie en de vermelde gesprekken, stelt de industrie nu een aantal wijzigingen voor in de bestaande Reclamecode. Verder overleg met het Ministerie van VWS zal nog plaatsvinden.