Retail Award voor AH
26-04-2007 (11:20) - Marketing
Albert Heijn heeft de (Re-)Connect Retail Award 2007 in de wacht gesleept. De supermarktketen kwam als beste uit de bus bij het onderzoek ‘Trends in Retail,’ dat elk jaar wordt uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van Capgemini. Albert Heijn ontving de prijs vandaag op de zestiende editie van What’s going on in Retailing?! en versloeg runners-up Jumbo en Hunkemöller, die eveneens uitstekende prestaties neerzetten.Uit het onderzoek, dat van januari tot en met april 2007 is gehouden, blijkt dat Albert Heijn (AH) de klant het beste aan zich weet te binden. TNS NIPO heeft dit onderzoek gedaan in een steekproef onder 15- tot 65-jarigen, die representatief is voor de gehele Nederlandse bevolking. Het totale presteren van de kandidaten is vastgesteld op basis van drie factoren: attractiviteit, commitment en brand equity. Alle genomineerden gooiden hoge ogen, maar bij AH waren de drie elementen het beste in balans.