Senseo Sunday Brunch voor Facebookers

16-02-2012 (08:47) - Marketing

Een honderdtal fans van de Senseo Nederland Facebook community kwam afgelopen zondag vanuit het hele land naar de Winkel van Sinkel in Utrecht om samen hun favoriete kopje koffie te drinken. De fans hebben twee overeenkomsten: ze kunnen niet zonder hun dagelijkse kopje Senseo én deelden het afgelopen jaar actief hun favoriete koffiemomenten en -verhalen op de Facebook-pagina. Tijdens de Senseo Sunday Brunch konden zij de nieuwste smaken proeven en tijdens de ‘smaakbattle’ hun kennis van de diverse smaken testen. Aanstormend talent Kris Berry trad op en alle fans gingen met een goodiebag naar huis.
 
‘Wat als Facebook-campagne begon, is anno 2012 uitgegroeid tot succesvol sociaal platform met bijna 26.000 fans’, zegt Offer van der Heijde, Manager Marketing Coffee bij Philips. ‘Wekelijks gaan we de dialoog aan met onze fans om merkbetrokkenheid te vergroten en de band met en tussen fans te versterken. Fans wisselen onderling tips uit, beantwoorden elkaars vragen en er werden zelfs al meerdere malen Senseo-koffiepads naar de andere kant van de wereld gestuurd om zo een andere fan te helpen. Dát is de kracht van een goede community.’
 

Op Facebook worden fans gevraagd om feedback te geven over nieuwe Senseo-smaken en -apparaten. Op deze manier levert de community input voor nieuwe introducties. Verder is de Facebook-pagina een geschikt platform om consumenten te helpen bij vragen over hun apparaat of koffiepads. 


Bureaus

Media

Economisch