Telefoonaanbieder kweekt antipathie

26-07-2007 (10:03) - Marketing

Uit onderzoek van StreamServe, wereldwijd marktleider van Enterprise Documenten Presentment (EDP)-software, blijkt dat financiële instellingen en telecomaanbieders de plank mis slaan met hun generieke benadering van consumenten en daarmee zelfs antipathie kweken. Ruim een derde van de respondenten geeft aan dat men persoonlijke informatie of zelfs een aanbieding op de factuur of afschrift vele malen beter waardeert dan de vaak irrelevante algemene informatie of marketingboodschap. Indien de leverancier ook nog extra voordeel biedt, groeit het aantal geïnteresseerden van zo’n persoonlijke benadering tot 57 procent. Meer dan 25 procent geeft bovendien aan positief te reageren op informatie of een marketingboodschap die op de ontvanger is afgestemd. Het blijkt dat jongeren en vrouwen hiervoor het meest gevoelig zijn. Aan het onderzoek, dat werd uitgevoerd door Multiscope, werkten 694 consumenten mee.

Bureaus

Media

Economisch