Universiteit Utrecht start seminars voor interpretatie van trends

21-02-2012 (08:41) - Marketing

Bestaande wereldbeelden zijn in rap tempo aan het verschuiven en dat vraagt van managers, bestuurders en beleidsmakers een voortdurende oriëntatie op de samenleving. De Universiteit Utrecht start daarom in april de executive seminarreeks ‘Interpreteren en Toepassen van Trends’. 
 
Samen met trendinterpretatie bureau TrendsActive ontwikkelde het Departement Bestuurs- en Organisatiewetenschap (USBO) de eerste academische leergang in Europa op dit gebied. De leergang helpt managers bij profit en non-profit organisaties om overzicht te krijgen in de belangrijkste sociaal-culturele ontwikkelingen en trends op het gebied van gender en generaties om deze vervolgens voor de eigen organisatie of het beleidsterrein te benutten. De leergang richt zich daarmee nadrukkelijk ook op overheidsmanagers en beleidsontwikkelaars. 
 

Paul Adriaanse, managing director van de executive programma’s van de USBO besloot samen met TrendsActive, een trend interpretatie bureau, een opleiding te ontwikkelen. CEO Kees Elands van TrendsActive: ‘We hebben jarenlange ervaring met het gebruiken van sociaal-culturele trends als basis voor strategische beslissingen. In deze opleiding leren we de deelnemers trends en ontwikkelingen in hun eigen organisatie toe te passen.’ 


Reacties

Gaaf. Had hier via via al over gehoord. Lijkt mij interessant. Als je ziet waar overheidscampagnes soms plank misslaan is dat vaak een kwestie van onvoldoende voeling met maatschappelijke trends.
onno @ 21-02-2012 16:08 uur

Bureaus

Media

Economisch