Voetbalfans in nieuwe commercial AH

19-01-2011 (09:10) - Marketing

Bijna 60.000 voetbalfans uit heel Nederland voerden de afgelopen weken campagne om een plek te bemachtigen in de nieuwe voetbalplaatjescommercial van Albert Heijn, gemaakt door TBWA\NEBOKO. Door op Hyves zoveel mogelijk supporters te verzamelen maakten zij kans maken op één van deze felbegeerde plekken. Er werd ruim 595.000 keer gestemd. 

De winnaar wist 15.007 supporters te verzamelen en had daarmee de meeste stemmen. Hij werd verrast met een exclusieve première van de tv-commercial. In een speciale scène presenteert supermarktmanager Harry de voetbalplaatjes van een aantal winnaars. Ook is te zien hoe verschillende voetbalhelden uit de Eredivisie de plaatjes van een aantal winnaars ruilen.

Voor het eerst kunnen klanten van Albert Heijn een voetbalplaatje van zichzelf maken door een foto te uploaden via www.ah.nl/voetbalplaatjes of hyves.nl/ahvoetbalplaatjes. De eigen plaatjes en die van vrienden kunnen vervolgens geplakt worden op de speciale 'vriendenteam' pagina's in het verzamelalbum. Ieder stickerboekje bevat vijf voetbalplaatjes en een extra plaatje met een tekst of afbeelding om het verzamelalbum te versieren en een persoonlijk tintje te geven.

In het album kunnen de plaatjes van de spelers geplakt worden naast een jeugdfoto van de voetballers. Daarbij staat in het kort een biografie van de speler beschreven totdat ze prof werden. De dubbele plaatjes kunnen verzamelaars ook dit jaar bewaren in een blikje. Nieuw is het tasje waar de dubbele plaatjes makkelijk in mee te nemen zijn en de Dreamteam poster voor aan de muur.


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch