Vrouw neemt vaker het besluit bij aankoop elektronica

29-11-2011 (09:00) - Marketing

De koopkracht van vrouwen neemt steeds verder toe en steeds meer vrouwen nemen de beslissing bij het kopen van consumentengoederen zoals elektronica. Dit fenomeen zal invloed hebben op de ontwikkeling van de producten van de toekomst. Om die reden heeft Bang & Olufsen deelgenomen aan het driejarig onderzoeksproject "Female Interaction", dat de interactie bestudeerde tussen vrouwen en het design van geavanceerde elektronische producten. 

 
Op 8 november werden de resultaten van het onderzoeksproject gepresenteerd op een conferentie in het Deense centrum voor design in Kopenhagen. De conceptontwikkelaar Lyle Clarke vertegenwoordigde Bang & Olufsen bij het onderzoeksproject. Zijn conclusie is duidelijk: de vooruitzichten zullen goed zijn als merken kunnen begrijpen wat vrouwen precies willen en producten kunnen maken die zij simpelweg ‘moeten’ hebben. Kennis vergaren over wat vrouwen willen is volgens hem een slimme strategie voor innovatie.       
 
Het onderzoeksproject heeft de deelnemers onder andere enkele hele concrete hulpmiddelen gegeven zodat zij iets kunnen doen met het verschil in de manier waarop mannen en vrouwen naar technologie kijken. Zo is alleen een vrouwelijk ontwerp niet voldoende. Het is ook nodig om te kijken naar nieuwe toepassingen, functies en interactie. Het allerbelangrijkst is om te communiceren over de voordelen van het product. Die zijn doorslaggevender dat de technologie die achter een product zit. 
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch