Vrouw wil meer ‘me-time’

27-10-2010 (09:25) - Marketing

Eén op de vier vrouwen wil het liefst thuis genieten van haar vrije tijd, zo blijkt uit de uitkomsten van de online game Benjijsupervrouw.nl van Microsoft. Bij deze interactieve game, waarbij de spelers ervaarden hoe zij met Hotmail op je mobiel meer tijd voor zichzelf kunnen creëren, konden spelers ‘me-time’ winnen en hun ultieme ‘me-time’ moment inzenden. En vrouwen blijken helemaal niet zo veeleisend te zijn. In hun drukke leven, waarin kinderen en werk gecombineerd moeten worden, wordt ‘me-time’ gewoon dicht bij huis gezocht.

De actieve vrouw wil graag lekker op de bank relaxen met een kop thee en een boek of genieten van een warm bad. En zelfs daar is vaak geen tijd voor! Slechts 1% van de vrouwen droeg een praktische oplossing aan om meer tijd voor zichzelf te creëren. Zij willen graag een huishoudelijke hulp of goddelijke tuinman.

Om de actieve vrouw te helpen haar tijd efficiënt te beheren en zelfs tijd over te houden, bedacht Windows een interactieve game waarbij de actieve vrouw een supervrouw kan worden. Dat de drukbezette actieve vrouw behoefte heeft aan extra vrije tijd, blijkt aan het hoge aantal deelnemers. Maar liefst 100.000 mensen hebben de online game gespeeld. De uitkomsten van de game zijn verrassend, herkenbaar en origineel.

Opvallend is dat bijna 20% van de vrouwen niet zo nodig de deur uit hoeft, maar gewoon lekker thuis wil genieten van hun vrije tijd. Met kinderen en werk moeten vrouwen al rennen en vliegen om alles te kunnen organiseren, waardoor zij bijna geen tijd meer overhouden voor zichzelf. Hun eisen zijn dan ook niet al te hoog; het enige dat ze willen is genieten van een warm bad of een goed boek lezen.

Hoewel thuis ontspannen bovenaan het lijstje van de meeste vrouwen staat, geeft zo’n 17% van de vrouwen aan dat ze het ook heerlijk zouden vinden om de dagelijkse sleur te onderbreken met een romantisch weekendje weg naar Parijs. 15% Van de vrouwen laat zich graag lekker door iemand anders in de watten leggen. Zo zouden zij het heerlijk vinden om zich helemaal te ontspannen tijdens een beautydag.
 


Bureaus

Media

Economisch