Zorgwerkgever mist structurele arbeidsmarktcommunicatie
28-10-2011 (08:58) - Marketing
Zorginstellingen hebben nog lang niet allemaal een strategische benadering van arbeidsmarktcommunicatie en werving. Slechts 48 procent geeft aan een structurele aanpak te hanteren voor arbeidsmarktcommunicatie. Maar liefst 11 procent geeft aan hiervoor zelfs helemaal geen plan voor het komende jaar te hebben geformuleerd. Dat blijkt uit het onderzoek Arbeidsmarktcommunicatie in de zorg 2011, gehouden onder ruim 80 organisaties uit alle geledingen van de zorgsector, voor het seminar Beter werven in de zorg van 24 november.
De respondenten verwachten een toenemende groei in het aantal vacatures voor bepaalde beroepsgroepen. Dit geldt bijvoorbeeld voor verzorgenden, verpleegkundigen en operatiepersoneel. Toch geeft slechts iets minder dan de helft van de organisaties aan een structurele aanpak te hanteren voor arbeidsmarktcommunicatie. Iets meer dan een derde (35%) werkt ah hoc en 8% geeft aan projectmatig te werken wanneer er veel vacatures zijn.