ADoptimize: de Trade Desk van Persgroep live
07-08-2015 (07:11) - Media
Ook de Persgroep Nederland lanceert haar eigen Trade Desk onder de naam 'ADoptimize'. Hierdoor kunnen adverteerders gebruikmaken van de voordelen van automatische inkoop.
Na een testperiode, met onder andere Pon’s Automobielhandel, biedt de Persgroep adverteerders zonder eigen Trade Desk sinds gisteren de mogelijkheid om middels Programmatic Buying advertentieruimte in te kopen. Ook het aanbod van het aantal nieuwssites is uitgebreid; AD.nl, volkskrant.nl, trouw.nl, parool.nl waren al beschikbaar.
Vanaf nu zijn daar de sites van Eindhovens Dagblad, Brabants Dagblad, de Gelderlander, Tubantia, BN de Stem, de Stentor en PZC aan toegevoegd. In het boekingsproces kan een adverteerder kiezen voor een aantal voorgeprogrammeerde pakketten Reach, Impact, Traffic en Regio , gebaseerd op de campagnedoelstelling en manier van afrekenen.