Azië volgt WK online. Europa houdt vast aan tv

16-06-2014 (07:56) - Media

De komende weken volgt Ipsos in Nederland in het WK Panel dagelijks 75 mensen over wat ze van Oranje verwachten, hoe ze de WK beleven en hoe ze met de verschillende WK-items omgaan.
 
West Europa kijkt primair tv, Aziatische groeimarkten meer online en mobiel. Wereldwijd blijft tv het dominante kanaal om de WK te bekijken (62%). Maar er zijn grote verschillen. Opkomende markten als China, India en Zuid-Korea volgen de WK meer op internet (31-49%), en ook via mobiel (17-18%). Hier blijven West-Europese landen ver achter bij de Aziatische opkomende markten (10-16% online, 3-6% via mobiel).
 
Wanneer er gevraagd wordt naar de FIFA-partners en officiële WK-sponsors, noemt de helft van de populatie (52%) Coca-Cola, een van FIFA’s sponsors, gevolgd door Adidas (41%) en McDonald’s (34%). Opvallend is dat vlak na Adidas, ook Nike (37%) en Puma (23%) als officiële sponsor worden ervaren, hoewel zij dat niet zijn.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch