Boer Zoekt Vrouw valt andere zenders lastig
21-01-2008 (10:49) - Media
De populariteit van het KRO-datingprogramma Boer Zoekt Vrouw lijkt geen einde te kennen. Nadat het programma enkele weken geleden al uitgebreid de pers haalde omdat het 3,4 miljoen kijkers trok, scoorde het gisteren maar liefst 4,1 miljoen kijkers. De nieuwe Nederlandse comedy-serie We Gaan Nog Niet Naar Huis, dat direct na BZV geprogrammeerd stond, heeft daarom een droomstart gehad: dankzij het doorkijkeffect scoorde het 2,1 miljoen kijkers.Concurrerende zenders hebben echter volop last van het florerende Nederland 1. Niet alleen de commerciëlen, maar ook de regionale omroepen kampen met dalende kijkcijfers nu het eerste publieke net zo goed gaat, meldt directeur Schuiteman van ROOS, het samenwerkingsorgaan van regio-omroepen. Het marktaandeel daalde al enige tijd, maar de laatste maanden is een versnelling ingezet. Steeds meer kijkers blijven in de late avond hangen bij de publieke zenders. Schuiteman wil met de overheid en kabelaars gaan praten om een betere plek in het zenderaanbod te krijgen.
Villamedia