Credits Media stapt in Duitse markt
17-04-2008 (11:08) - Media
Uitgeverij Credits Media gaat internationaal met de introductie van Italien Magazin en Spanien Magazin op de Duitse markt. Italië en Spanje zijn de populairste reisbestemmingen in Duitsland. Italien Magazin en Spanien Magazin voorzien in de behoefte aan hoogwaardige informatie over deze landen.Uitgever Eugen van de Pas: “Gezien het succes van onze landenbladen in Nederland, verwachten wij niet anders dan dit succes in Duitsland te herhalen. Jaarlijks gaan er miljoenen mensen op vakantie naar Italië en Spanje. Om maar te zwijgen van de tweedehuisbezitters en de mensen die daarvan dromen. De landenbladen hebben dus een enorm potentieel! Met een doelgroep voor ogen van welstandige hogeropgeleide mannen en vrouwen bereiken we de ideale doelgroep voor adverteerders.”
Italien Magazin en Spanien Magazin zullen uitgebreid ingaan op alle facetten van het land. Natuurlijk is toeristische informatie een onderdeel van de formule, maar minstens zo belangrijk zijn de culturele, culinaire- en lifestylepijlers. In een aparte sectie komt aandacht voor de aankoop van onroerend goed. Italien Magazin verschijnt 29 april in Duitsland en wordt verzorgd door hoofdredacteur Paul van Eijndhoven die ook al jaren verantwoordelijk is voor de Nederlandse versie. Spanien Magazin verschijnt anderhalve maand later op 20 juni en staat onder hoofdredactie van Jo Simons, tevens hoofdredacteur van Leven in Frankrijk. Beide titels zullen in 2008 twee keer per jaar verschijnen. Vanaf 2009 wordt de frequentie verhoogd.