FHM, de grootste
22-01-2009 (11:18) - Media
Uit de pas geleden verschenen officiële HOI-cijfers blijkt dat de gerestylede FHM in verkoopaantallen is doorgegroeid naar het grootste mannenmaandblad van Nederland. De HOI-cijfers van Q3/2008 geven een aantal van 57.989 exemplaren aan, waar de teller bij Playboy op 49.382 staat. Men's Health en Top Gear's Magazine doen het iets minder, respectievelijk: 44.018 en 47.307 exemplaren.
FHM kende in het derde kwartaal van vorig jaar een lichte stijging ten opzichte van het jaar ervoor, precies in de periode dat de restyling werd ingezet. Het blad profileert zich sindsdien met een geheel nieuwe lay-out, een naar eigen zeggen volwassener tone of voice, professionelere aanpak waar het fotografie betreft en de keuze voor diverse andere redactionele pijlers. Hoofdredacteur Robert van den Ham: ‘Dat uitgerekend de eerste gerestylede FHM’s deze verkoopcijfers scoren, geeft aan dat we op de goede weg zitten. Hoe klein de verschillen ook zijn, we genieten van het moment en realiseren ons maar al te goed dat er altijd schommelingen tussen de mannenmaandbladen zullen zijn. Hoe dan ook, het is een groot compliment voor redactie, marketing en sales. En ja, dat die cijfers naar buiten komen in een periode dat we als titel te koop staan, is mooi meegenomen.’