Google moet sponsorlinks dimmen

20-08-2007 (11:06) - Media

Een Duitse zoekmachinespecialist vraagt aandacht voor de toename van betaalde links op websites, die het zoekresultaat van Google kunnen beïnvloeden. Volgens directeur Christian Mauer van Sumo bestaat er een levendige handel in betaalde links. Hij vindt dat Google het verschijnsel, dat spamdexing wordt genoemd, agressiever zou moeten tegengaan.  De betaalde koppelingen zijn kale url’s die zonder toelichting in een kader op een willekeurige website worden geplaatst. Google maakt geen onderscheid tussen relevante en niet-relevante koppelingen. Wanneer er meer gesponsorde links worden geplaatst, verschijnen deze hoger in de zoekresultaten. Dit zorgt voor vervuiling in die resultaten. De meeste kans maken links op een website die bij een bepaald thema horen.

meer over Google:

23-07-2007 - Google en Microsoft stellen teleur 05-07-2007 - Google boos op Belgen 14-06-2007 - Google gooit persoonsgegevens in afvalbak 30-05-2007 - Google gaat in beveiliging 14-05-2007 - Google sterk vervuild

Emerce

Bureaus

Marketing

Economisch