Google moet sponsorlinks dimmen
20-08-2007 (11:06) - Media
Een Duitse zoekmachinespecialist vraagt aandacht voor de toename van betaalde links op websites, die het zoekresultaat van Google kunnen beïnvloeden. Volgens directeur Christian Mauer van Sumo bestaat er een levendige handel in betaalde links. Hij vindt dat Google het verschijnsel, dat spamdexing wordt genoemd, agressiever zou moeten tegengaan. De betaalde koppelingen zijn kale url’s die zonder toelichting in een kader op een willekeurige website worden geplaatst. Google maakt geen onderscheid tussen relevante en niet-relevante koppelingen. Wanneer er meer gesponsorde links worden geplaatst, verschijnen deze hoger in de zoekresultaten. Dit zorgt voor vervuiling in die resultaten. De meeste kans maken links op een website die bij een bepaald thema horen.meer over Google:
14-08-2007 - Google is watching you
06-08-2007 - Marktplaats negeert 'negers'
03-08-2007 - Amazon wil eigen betaalsysteem
02-08-2007 - Hyves groter dan Google
23-07-2007 - Google en Microsoft stellen teleur
23-07-2007 - Google wil mobiele markt op
05-07-2007 - Google boos op Belgen
04-07-2007 - Europese klachten over Google
25-06-2007 - Google maakt vertaalslag
21-06-2007 - Cannes-dagboek Rogier Vijverberg (1)
21-06-2007 - 1WE lanceert Google Earth-project
14-06-2007 - Google gooit persoonsgegevens in afvalbak
30-05-2007 - Google gaat in beveiliging
23-05-2007 - Google wordt trendwatcher
14-05-2007 - Google sterk vervuild
14-05-2007 - Google wil gamersprofielen opstellen
26-04-2007 - Telefoongids gaat voor Google Earth
25-04-2007 - Google introduceert Gmail voor mobiel
24-04-2007 - Google meest waardevolle merknaam
10-04-2007 - AFP schikt zaak Google News
Emerce