Innovation Awards 2007 naar Sellaband en Hyves
30-11-2007 (10:47) - Media
Sellaband en Hyves zijn de winnaars van de Media & Entertainment Innovation Awards 2007. Dit is donderdagmiddag door een vakjury bekendgemaakt. De winnaars kregen als prijs de Blauwe Tulp uitgereikt die symbool staat voor de continue zoektocht naar unieke, innovatieve concepten.Tijdens de Media & Entertainment Innovation Awards 2007 werden twee awards uitgereikt: voor 'het beste innovatieve concept’ en ‘het meest innovatieve bedrijf’. In het nieuwe kantoor van Accenture Nederland in de ITO-toren te Amsterdam ontving Sellaband gisteren de Blauwe Tulp voor ‘het beste innovatieve concept’. Hyves nam de Blauwe Tulp in ontvangst voor ‘het meest innovatieve bedrijf’. De publieksprijs is met een krappe meerderheid naar ‘Ik op TV’ (Endemol) gegaan.
Theo Huibers, juryvoorzitter Media & Entertainment Innovation Awards 2007, partner binnen Thaesis en verbonden aan de Universiteit Twente, zegt over Hyves: 'Hyves voorziet sinds 2004 haar dienst continu van nieuwe toepassingen en kan zodoende vernieuwend in de markt blijven. Het is een innovatief bedrijf waar Nederland trots op kan zijn.' Hyves is Nederlands grootste online vriendennetwerk met 2,5 miljoen leden en meer dan 300 miljoen pageviews per maand. Over Sellaband is Huiberts eveneens enthousiast. 'Niets is zo mooi als online concepten die bestaande businessmodellen op zijn kop zetten. Sellaband doet dit op bijzonder interessante wijze. Van dit concept word je enthousiast, muziekliefhebber of niet.' Sellaband is een uniek concept waarbij muzikanten en hun fans de handen ineenslaan om samen muziek te maken en geld te verdienen.