Joop van den Ende goes Hyves

04-04-2008 (10:40) - Media

Cultuurmecenas Joop van den Ende gaat miljoenen investeren in online vriendennetwerk Hyves. Het bedrijf van Van den Ende en Hubert Deitmers neemt een substantieel minderheidsbelang in de site. Het gaat volgens een woordvoerder om een 'sterk' belang. Op de schaal van Mock betekent dit een belang van tussen de 20 procent en 30 procent. Deitmers was sinds 2005 al aandeelhouder in Hyves. Van den Ende & Deitmers gebruiken hun Crossmedia Fund om te investeren in Hyves. Dat fonds heeft een omvang van 100 miljoen euro.
Joop van den Ende is blij met de betrokkenheid in de toekomstige ontwikkelingen van de netwerksite, zoals mobiele toepassingen. Volgens de nieuwe aandeelhouders is het bereik van Hyves in Nederland groter dan dat van 'de grootste televisiezender, radiozender en landelijk dagblad'. Hyves heeft 150 miljoen pageviews per dag en is daarmee de site die het meest bezocht wordt in Nederland. De vriendensite heeft inmiddels zes miljoen leden. Elke maand melden ongeveer 300 duizend nieuwe leden zich aan.

Elsevier

Bureaus

Marketing

Economisch