Linda de Mol verslaat Songfestival

16-05-2011 (09:56) - Media

De uitzending van de finale van het Eurovisie Songfestival is bij de TROS op Nederland 1 gevolgd door 1.216.000 kijkers. Eerder scoorde de halve finale waarin de 3JS afvielen ruim twee miljoen kijkers. De Volendammers kregen de minste punten van alle landen die deelnamen aan het Songfestival: slechts 13. Geen enkel land scoorde tijdens het Eurovisie Songfestival 2011 minder punten.

De best bekeken uitzending van zaterdag is Ik Hou Van Holland (RTL 4) met 2.425.000 kijkers, marktaandeel 37,9 procent. Ook Iedereen Is Gek Op Jack behaalde met 1.511.000 meer kijkers dan het Songfestival, zo blijkt uit de gegevens van Stichting KijkOnderzoek.
 


Broadcast Magazine/SKO

Reacties

Linda de Mol verslaat Songfestival: ik dacht toch duidelijk dat ik Jan Smit hoorde verslaan en niet Linda
Rob Vermeulen @ 16-05-2011 10:16 uur
@ Rob: verslaan wat betreft kijkcijfers, lolbroek...
Jason @ 16-05-2011 10:24 uur
Kijkcijfers=FAKE
Kermit de Kikker @ 16-05-2011 13:26 uur
De kijkcijfers worden gemeten door het SKO, Stichting KijkOnderzoek. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door het onderzoeksbureau Intomart. De opdrachtgevers van dit onderzoek (media-exploitanten, publieke- en commerciële omroepen, adverteerders en mediabureaus) hebben zich verenigd in een Joint Industry Committee. Het onderzoek wordt afgenomen onder een representatieve steekproef van de Nederlandse bevolking.

Momenteel bestaat deze steekproef uit 1220 gezinnen (ongeveer 2770 respondenten). Deze gezinnen hebben een meetkastje op hun TV staan, de zogenaamde ‘knoppenmeter’. Zodra het televisietoestel wordt ingeschakeld, registreert de ‘knoppenmeter’ naar welk kanaal wordt gekeken. Via een afstandsbediening kunnen de panelleden aangeven welke gezinsleden kijken. Het meetkastje staat via een modem in verbinding met de centrale computer bij Intomart. Elke nacht worden alle gegevens ingelezen en verwerkt, waarna de volgende ochtend vanaf 07.30 uur de kijkcijfers voor de gebruikers beschikbaar zijn.
Kermit de Kikker @ 16-05-2011 13:27 uur
...steekproef uit 1220 gezinnen...!
Kermit de Kikker @ 16-05-2011 13:28 uur

Bureaus

Marketing

Economisch