LiveShop bekijkt analoge doorgifte

04-12-2007 (09:57) - Media

LiveShop gaat de doorgifte op analoge tv nog eens goed onder de loep nemen. Het bedrijf loopt tegen financiële problemen aan in de huidige vorm: als kanaal dat 24 uur per dag zowel analoog als digitaal te ontvangen is. Analoge doorgifte is duur en ineffectief gebleken. LiveShop gaat daarom onderzoeken of een gewijzigd zendermodel met de combinatie digitale tv en internet wel haalbaar is. LiveShop heeft de afgelopen maanden de focus verlegd van een veilingmodel naar een model met vaste prijzen, aangezien dit beter blijkt aan te slaan bij de consument. De focus ligt daarbij met name op de vrouwelijke consument met een productassortiment waarin sieraden, cosmetica en modeaccessoires de hoofdrol spelen. In de nieuwe plannen zal naast een eigen digitaal kanaal de website een meer prominente plek krijgen in de verkoopstrategie. De vernieuwde website wordt ergens voor de Kerst gelanceerd, waarna de site verder wordt uitgebouwd naar een webwinkel.

Radio.nl

Bureaus

Marketing

Economisch