Marie Claire (20) iconisch

10-02-2010 (12:57) - Media

De Nederlandse Marie Claire bestaat 20 jaar en viert dit met een bijzonder nummer - The Iconic Issue. Op een unieke uitklapcover staan de tien mooiste Nederlandse modellen aller tijden. Op het Amsterdamse Leidseplein is een spectaculaire, totaal bestickerde abri te zien met daarin de making of-film.  Het filmpje showt de complete making off van de cover, van doorpas tot shoot.

Op de uitklapcover poseren Doutzen Kroes, Yfke Sturm, Frederique van der Wal, Cato van Ee, Sylvia van der Klooster, Linda Spierings, Nimuë Smit, Dewi Driegen, Kim Noorda en Marpessa Hennink.  20 jaar inspiratie De jubileumuitgave van Marie Claire eert de iconen die Nederlandse vrouwen de afgelopen 20 jaar geïnspireerd hebben op het gebied van onder meer mode, politiek, muziek, literatuur en film. Naast interviews met de Nederlandse topmodellen zijn er in het jubileumnummer portretten van talentvolle vrouwen als Máxima, Ayaan, Neelie, Carice, Linda en Anouk. 

Hoofdredacteur Sandera Krol schetst hen als typische Marie Claire vrouwen. ‘Het zijn sterke persoonlijkheden, moedig, maatschappelijk bevlogen en leading in stijl. Nederland heeft de laatste twee decennia veel van dit type vrouwen voortgebracht. Voor ons aanleiding om daar met een Iconic issue bij stil te staan.’ Verder is er in het jubileumnummer uitgebreid aandacht voor 20 jaar vrouwenrechten en kijkt de glossy terug of de wereld beter geworden is voor vrouwen.  Doutzen grootste stijlicoon Supermodel Doutzen Kroes is volgens de lezeressen van Marie Claire het stijlicoon van dit moment, zo blijkt uit een online enquête van de jarige glossy. Zij verslaat daarmee Madonna (2) en Jennifer Aniston (3).

Meer dan een derde stemde op het nuchtere Friese model.  DNA nooit veranderd Vanaf het eerste nummer in 1990 schrijft de Nederlandse Marie Claire voor en over bevlogen vrouwen. Niet alleen van eigen bodem, ook uit de rest van de wereld. Het DNA van Marie Claire is nooit veranderd: aandacht voor uiterlijk en innerlijk, voor beauty & fashion maar ook voor belangrijke vrouwenthema’s.  Marie Claire begon in 1937 als wekelijkse glossy in Frankrijk, later werd het een maandglossy. Inmiddels verschijnt Marie Claire in 33 landen, in 17 talen, met elke maand 15 miljoen lezers.  The Iconic Issue van Marie Claire ligt vanaf donderdag 11 februari in de winkel.
 


Bureaus

Marketing

Economisch