Metro werkt samen met CNN
04-02-2008 (10:24) - Media
Metro International en CNN bundelen hun krachten. De twee nieuwsmedia gaan samenwerken en hun nieuws omtrent de Amerikaanse presidentsverkiezing met elkaar delen. Metro-edities op vier continenten kunnen zodoende gebruikmaken van de content die CNN exclusief aan Metro zal leveren. Kick-off van deze samenwerking is dinsdag 5 februari, ‘Super Tuesday’, waarop 24 staten, met de helft van de Amerikaanse bevolking, presidentiële voorverkiezingen zullen houden.Metro werkte in 2007 al samen met de BBC voor het project ‘Why Democracy'. Internationaal hoofdredacteur van Metro Sakari Pitkänen merkt op: ‘CNN heeft een gedegen kennis van de Amerikaanse politiek en een internationaal bereik dat perfect aansluit op het wereldwijde publiek van Metro.’
Nederlands hoofdredacteur Rutger Huizenga voegt toe: ‘Dit is goed nieuws, en een goede timing. De presidentsverkiezingen zijn hotter dan ooit en de hele wereld volgt op dit moment de strijd tussen Hillary Clinton en Barrack Obama. Inside nieuws van CNN zal onze berichtgeving nog completer maken.’