Nieuwe merkmeetmethode van Synnovate
10-04-2008 (10:34) - Media
De wereldwijde marktonderzoekorganisatie Synovate heeft een nieuwe methode geїntroduceerd: ‘MarketBarriers’. Door middel van deze methode kan kwantitatief inzichtelijk worden gemaakt in hoeverre merkprestaties een resultaat zijn van factoren buiten de eigenlijke merkrelatie. Klanten kunnen deze methode inpassen in hun bestaande pakket tracking programma’s.Ged Parton, CEO Brand & Communications Practice van Synovate, legt uit: “Market barriers als distributie, prijsstelling, productconfiguratie en dergelijke kunnen van invloed zijn op de merkkeuze van de klanten, en dat is ook vaak het geval. Onze methode stelt marketeers in staat goed te voorspellen met welke barrières hun merk te maken krijgt en de gevonden barrières als omzetverlies te kwantificeren. Op basis daarvan kunnen zij duurzame strategieën ontwikkelen om dergelijke barrières aan te pakken en tegelijkertijd hun verkoopcijfers te optimaliseren.”
Jan Hofmeyr, International Director Innovation bij het Brand Lab van Synovate: “Marketeers weten het al jaren: of mensen hun merken al dan niet kopen is niet alleen afhankelijk van wat zij van die merken vinden, maar ook van de mate waarin omstandigheden in de markt een belemmering zijn voor wat mensen willen. Toch heeft, tot nu toe, nog niemand geprobeerd dit systematisch te kwantificeren. MarketBarriers is een unieke methode waarmee Synovate bewijst marketeers te ondersteunen met innovatieve oplossingen die rechtstreeks gericht zijn op het verbeteren van het resultaat.”