Nostalgie is terug op tv

10-04-2008 (10:46) - Media

Is het nostalgie, makkelijk scoren of ronduit oubolligheid dat de klok slaat? Tijdens de internationale mediabeurs MIPTV in Cannes zijn het vooral bestaande programma’s die worden opgepoetst en doorverkocht.
In voorgaande jaren kwamen producenten met opmerkelijke nieuwe formules als Big Brother of opvallende dramaseries. Door de kredietcrisis blijft dit jaar de hand op de knip. Maar ook in Nederland is het een trend: All You Need is Love is terug, de oude Gong-show in de vorm van Holland’s Got Talent, Ik Hou van Holland is een soort vijf tegen vijf gemixt met Het Gevoel Van... En zo gaat het maar door. Ouderwets gezellig heet dat. Paul Römer vertelt in een interview met Planet dat Endemol Nederland werkt aan een variant op de vroegere Soundmix Show.
Bij de publieke omroepen keert Een van de Acht eenmalig terug. Daarnaast komt de TROS opnieuw met Blij dat ik Glij. Omroepman Roek Lips ziet ook wel wat in Wedden Dat en Zo Vader, Zo Zoon. Wel vindt hij het jammer dat de internationale tv-wereld hem geen nieuwe ideeën aanreikt: ‘Op het derde net staan we juist voor vernieuwing, maar hier in Cannes is de creativiteit ver te zoeken. De makers weten het even niet meer.’

Planet

Bureaus

Marketing

Economisch