NPO scoort 33,4% marktaandeel

01-08-2007 (11:13) - Media

In de maand juli heeft de Publieke Omroep een marktaandeel van 33,4 procent gescoord. Met dank aan de Tour de France kwam het aandeel van Nederland 1 op 20,2 procent. Het betreft het tijdvak 18.00 - 24.00 uur en de 6+ doelgroep. Dit blijkt uit de cijfers die SKO vanochtend heeft gepubliceerd.
De drie stations van RTL Nederland kwamen op 23,3 procent, SBS Broadcasting behaalde 22,6 procent en Tien bleef door het gemis aan voetbal steken op 4,0 procent. Met 12,4 procent behaalde SBS 6 opnieuw een groter marktaandeel dan RTL 4, die uitkwam op 11,8 procent. In de ranglijst van Nederlandse tv-stations staat Tien nu op 10.
De top 15 van meest bekeken programma's wordt vrijwel geheel gedomineerd door Nederland 1. SBS staat wel op nummer 3 met Hart van Nederland, dat op 9 juli 1,6 miljoen kijkers had. Op nummer 1 staat het NOS Journaal van 23 juli met 2.014.000 kijkers en op nummer 2 Spoorloos van de KRO, dat op 23 juli 1.758.000 kijkers trok.
In de top 100-lijst verschijnt RTL 4 pas op de 24e plaats met het Half-Acht-Nieuws van 23 juli.

Broadcast Magazine

Bureaus

Marketing

Economisch