Opnieuw recordmaand Discovery Channel

05-12-2007 (10:39) - Media

Discovery Channel heeft in navolging op de recordmaand oktober ook in november weer records verbroken. In november behaalde de zender in de primaire doelgroep ‘Man 25-39’ een marktaandeel van 4,2 procent. Dit is het hoogste marktaandeel dat Discovery Channel ooit in een novembermaand heeft behaald en is een verbetering ten opzichte van november '06 van maar liefst 39 procent. Ook december heeft een vliegende start: maandagavond 3 december behaalde de hitserie Dirty Jobs een kijkdichtheid van 3,5 procent in de doelgroep ‘Man 25-39’, met een marktaandeel van 8,6 procent tussen 20.00 en 21.00 uur.
Ook in de bredere doelgroep ‘Man 20-49’ werd het hoogste marktaandeel ooit in een novembermaand gehaald: 3,7 procent. Dat is een groei ten opzichte van november '06 van 35 procent. Primetime (18.00-24.00 uur) werd een gemiddeld marktaandeel van 2,6 procent gerealiseerd (Man 25-39), wat een groei van 35 procent betekent. Gedurende de maand november stemden 9,9 miljoen personen af op Discovery Channel. Een groot deel daarvan behoort tot de categorie ‘Man 25-39’, de primaire doelgroep van Discovery Channel. Nog nooit werden zoveel mannen bereikt in één maand: 84,3 procent (=1,5 miljoen mannen).
Jochem de Jong, vp country manager, Discovery Networks Benelux: 'Discovery Channel verwacht deze trend van records breken voort te kunnen zetten in december. Dinsdagavond 3 december scoorden wij heel hoge cijfers met Dirty Jobs tussen 20.00 en 21.00 uur. Hiermee was Discovery Channel dat uur de vijfde zender van Nederland.

Bureaus

Marketing

Economisch