Parool nieuwe stijl gelanceerd
03-04-2008 (10:37) - Media
De make-over van Het Parool is een feit. Vandaag, ruim een half jaar na haar aantreden, heeft de kersverse hoofdredacteur Barbara van Beukering de vernieuwde Amsterdamse krant gelanceerd. De vormgeving werd onder handen genomen door Loes Koomen, gepitcht uit zes artdirectors. De voorpagina wordt rustiger, het logo is aangepast en er zijn twee nieuwe lettertypes opgenomen: Meta Serif (ontwerp van Erik Spiekermann) en het bestaande Strada.Kunst en media krijgen meer aandacht; ex-Volkskrantredacteur Ronald Ockhuysen is de nieuwe chef kunst. De katern PS krijgt de volgende thema’s: mode & auto’s op dinsdag, kunst op woensdag, kinderen op donderdag. De bijlage PS van de Week wordt radicaal anders. Er is bovendien meer aandacht voor fotografie, met een nieuwe chef Juan Vrijdag. Er komen tot slot twaalf nieuwe columnisten, waaronder Jonathan van het Rece, A.F.Th. van der Heijden, Steven Pont en Els Quagebeur. Columnist Theodoor Holman verhuist prominent naar pagina 2. De nieuwe website van Het Parool volgt halverwege mei.