PCM Media scoort onder hoger opgeleiden

09-04-2008 (10:23) - Media

PCM Media bereikt 1 op de 3 hoger opgeleiden in Nederland (totaal in Nederland: 2.896.000 HBO+ voltooide opleiding). Gemiddeld bereikt PCM Media met de Volkskrant, NRC Handelsblad, Trouw, nrc.next en Volkskrant Banen 999.000 mensen die een HBO of WO opleiding hebben afgerond. Op zaterdag bereiken de Volkskrant, NRC en Trouw ook 1 miljoen hoger opgeleiden. Dit blijkt uit cijfers van NOM 2007-II.

Daarnaast heeft nrc next een oplagestijging van twintig procent gerealiseerd. De oplagecijfers zijn gestegen van 74.516 naar 90.493. Ook de laatste NOM bereikscijfers zijn bekend. Ook hier heeft nrc.next een stijging weten te realiseren, namelijk van 311.000 naar 325.000.

Meer nieuws van PCM: DAG introduceert een nieuwe dagelijkse spread: Magazine. Op de twee pagina's komen thema's aan bod die de lezers persoonlijk aanspreken: cultuur, consumeren en 'wellness'. Elke dag staat in het hoofdverhaal een inspirerende persoon of onderwerp centraal. Daarnaast zijn er kortere items over: film, muziek, winkelen, kleding, eten, reizen, enz. Magazine staat boordevol tips voor een leuker leven. DAG versterkt daarmee de aantrekkings-kracht voor de doelgroep. Gaat het op de eerste pagina's vooral over het nieuws van dé dag, in de tweede helft van de krant gaat het vooral om Jouw DAG.

Bureaus

Marketing

Economisch