Restyling voor de Kamerkrant
01-02-2008 (10:06) - Media
De Kamerkrant, een maandelijkse uitgave van de Kamer van Koophandel, is met ingang van de eerste uitgave in 2008 compleet vernieuwd. De krant is de grootste onafhankelijke ondernemerskrant van Nederland. Om het bereik en waardering van dit medium te vergroten heeft PSH een nieuwe bladformule ontwikkeld en geïmplementeerd. De ingrijpende metamorfose kwam tot stand na uitgebreid onderzoek onder de lezers van de krant.De Kamerkrant, met een maandelijkse oplage van 703.175 (HOI 2007), is inhoudelijk getransformeerd van een vooral productgerichte krant naar een allereerst ondernemersgerichte krant. De vernieuwde Kamerkrant geeft meer praktische tips en informatie over wat de Kamer van Koophandel voor ondernemers kan betekenen. Daarnaast is de krant beter scanbaar, overzichtelijker en visueel aantrekkelijker voor lezer en adverteerder.
Bij de inhoudelijke vernieuwing en restyling van de Kamerkrant zijn naast PSH twaalf regionale Kamer van Koophandels, Senefelder Misset en Wegener Nieuwsdruk betrokken. PSH verzorgt sinds 2006 het bladmanagement, de coördinatie van de kopij, opmaak, advertentieverwerking en de landelijke en regionale advertentieacquisitie van de Kamerkrant.