RTL-kijkcijfers kruipen naar NPO toe

25-03-2008 (10:43) - Media

De RTL-zenders hebben een goede week achter de rug. In week 12 behaalde het mediabedrijf met vier zenders een marktaandeel van 31,3 procent. RTL komt daarbij voor het eerst sinds tijden weer boven de 30 procent uit, terwijl de NPO juist wat moest inleveren: de publieke omroepen scoorden 34,2 procent (nog 36,2 procent in week 11). SBS Broadcasting sluit de top 3 met een marktaandeel van 21,2 procent. In de top 10 van best bekeken programma's komt SBS echter niet voor. Dit lijstje werd gevuld met RTL Voetbal Eredivisie (1,8 miljoen kijkers), Lotto Weekend Miljonairs (ook 1,8 miljoen), het NOS-Journaal van 22 maart (2,1 miljoen), Radar (2,0 miljoen), Memories (1,9 miljoen) en Mooi! Weer de Leeuw (1,8 miljoen).

Broadcast Magazine

Bureaus

Marketing

Economisch