Sanoma Media lanceert ADAPT

20-04-2012 (08:30) - Media

Sanoma Media lanceert een geavanceerde uitbreiding op de huidige Ad Exchange omgeving IMX. Het nieuwe Automated Trading Platform heet ADAPT en biedt naast de huidige CPC inkoop (bekend onder IMX) nieuwe inkoopvormen; CPM en Retargeting. Daarmee is Sanoma Media een voorloper in Europa waarmee ze niet alleen haar eigen kwaliteitsinventory maar ook die van derden via een veiling aanbiedt.
 
Op korte termijn volgt nog een uitbreiding van de Automated Trading omgeving, dan worden de producten ADAPT Audience, ADAPT Discovery en ADAPT mobiel gelanceerd. 
 
De online advertising markt is de afgelopen jaren drastisch veranderd. Inmiddels wordt 36% van de display advertising besteding vanwege de toenemende vraag naar efficiency geautomatiseerd ingekocht. Sanoma Media lanceerde in 2007 al een eerste versie van een Ad Exchange: IMX. 
 

Nu vijf jaar later en veel ervaring rijker, is het tijd voor een state of the art nieuwe versie van deze automated trading omgeving met diverse afrekenmodellen binnen een nog veel groter kwaliteitsnetwerk zoals het SBS netwerk, KPN Vandaag, Scholieren.com en het MTV netwerk. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch