SanomaVentures investeert in start-up Social Shop
01-05-2014 (08:13) - Media
SanomaVentures investeert in Social Shop, een social shopping-platform voor consumenten waar ze hun favoriete producten kunnen aanbevelen aan vrienden.
Het platform maakt het voor merken mogelijk om hun enthousiaste klanten een eenvoudige online shop aan te bieden. In deze shop kunnen die klanten (zogenoemde ‘shopkeepers’) de producten of diensten van hun favoriete merken aanbevelen binnen hun sociale netwerken. Zo worden klanten geactiveerd als verkoopkanaal.
Bij een geslaagde verkoop verdienen zij een commissie die zij delen of helemaal weggeven in de vorm van korting op een product of dienst die een vriend van hen koopt.
Social Shop is in 2012 opgericht door Sander Dullaart en won in 2013 een Accenture Innovation Award. Dullaart was eerder mede-oprichter van Favela Fabric dat onlangs werd overgenomen. Inmiddels hebben meer dan 30.000 consumenten zelf een social shop aangemaakt - een aantal dat sterk blijft doorgroeien.