Scholierenblad PAUZE vernieuwd

15-05-2008 (10:35) - Media

Vandaag heeft uitgeverij Kidsweek de eerste editie van de vernieuwde PAUZE officieel gelanceerd. Het eerste nummer is aangeboden door uitgever Roland Pelle aan hoofdredacteur Marlies Ruijter en PAUZE columnist en acteur Mimoun Ouled Radi die onder meer bekend is van de speelfilm Shouf Shouf Habibi. Nieuw aan het magazine is de vormgeving, de columnisten, de rubrieken, de inhoud, de redactie en de uitgever. Eigenlijk dus alles, behalve de naam PAUZE en de middelbare scholier als doelgroep.

Nieuwe koers
Was het blad voorheen vooral een magazine om lekker door te bladeren, nu is het een volwaardige titel om écht te lezen. De rubrieken en inhoud, die nauw aansluiten bij de leefwereld van middelbare scholieren, zijn stevig onder handen genomen door de nieuwe redactie. Elke editie heeft een thema (in dit nummer is dat “Boos”). Er is meer aandacht voor actualiteit, achtergronden, interviews (in dit eerste nummer onder andere met wereldkampioen thaiboksen Ilonka Elmont) en informatieve onderwerpen zoals duurzaamheid, beroepen en zaken die met school en studie te maken hebben.
Ook kent de vernieuwde PAUZE in elke editie een fotoreportage van enkele pagina’s over het leven van bekende en minder bekende Nederlanders. In dit nummer is Nathalie van Idols een aantal dag gevolgd door een fotograaf. Het opvallende resultaat staat in het hart van het nieuwe blad.
 
‘Alles wat je nodig hebt om bij te komen’
Verder heeft PAUZE nieuwe columnisten aangetrokken waaronder Sywert van Lienden, voorzitter van het LAKS (Landelijk Aktie Komitee Scholieren). Ook heeft het blad een make-over ondergaan dankzij de nieuwe vormgeving. Het motto van de nieuwe PAUZE luidt ‘Alles wat je nodig hebt om bij te komen’. Op vrijdag 16 mei a.s. gaat de volledig vernieuwde site www.pauze.nl live.
 
PAUZE wordt gratis verspreid in een oplage van 250.000 exemplaren op 1.250 middelbare scholen.

Bureaus

Marketing

Economisch