SKO: tv-landschap digitaliseert verder

01-05-2014 (08:11) - Media

In 2013 groeit de penetratie van digitale televisie door naar 82% van de Nederlandse huishoudens. Het aantal huishoudens met een connected TV stijgt ook significant naar 17%, meldt de Stichting KijkOnderzoek (SKO) in haar jaarrapport. 
 
Circa 77% van de kijktijd in 2013 bestaat uit kijken naar een digitaal signaal. Een andere belangrijke ontwikkeling is de groei van online en mobiele devices. Meer dan de helft van alle Nederlanders 13+ heeft een smartphone. In 2013 verdubbelt het aantal tablet-bezitters naar 40%.
 
42% van de Nederlanders van 13 jaar en ouder geeft aan wel eens via connected devices zoals computers, tablets en smartphones naar televisieprogramma’s te kijken. Uit het Online TV & Video onderzoek van SKO is een gemiddelde afspeelduur van streams van TV-programma’s binnen zes dagen na de uitzenddag geregistreerd van 10 minuten per dag.
 
2013 is het jaar van de nieuwe strategie van SKO. Het domein van SKO is uitgebreid naar alle video-content op alle soorten devices. De doelen van SKO zijn ambitieus en uitdagend en zijn noodzakelijk in het huidige medialandschap waarin veranderingen eerder regel dan uitzondering zijn. In de komende tijd zal SKO in nauwe samenwerking met de huidige JIC-partners en met nieuwe partijen hard werken aan de ontwikkelingen van het VideoTotaal.
 

 


SKO

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch