Startpagina zet steviger in op mobiel

11-06-2014 (08:00) - Media

Een steeds groter deel van het Startpagina-bezoek komt via tablet of smartphone. Daarom zet de Sanoma-site verder in op mobiel met de lancering van een nieuwe mobiele versie die continue geoptimaliseerd wordt. 
 
Zo is er curated search toegevoegd aan zowel de smartphone- als tabletversie. Deze functionaliteit houdt in dat de redactie een voorselectie maakt in de zoekresultaten. Op de smartphone is er vooral interesse voor actuele zaken, zoals: weer en verkeer, (voetbal)nieuws, sociale media en populaire dagbladen. Bovendien bekijkt de Startpagina-gebruiker ook vaker ‘persoonlijke’ zaken als horoscoop, dating, games en erotiek via de smartphone. 
 

Daarbij wordt de mobiel ook voor oriëntatie en aankopen gebruikt. Zo wordt er vanuit de mobiele versie meer doorgeklikt naar last minute vakantieaanbiedingen, hotels, loterijen, tweedehands artikelen, de nieuwste winkelfolders en houdt men de grote winkelacties als de Drie Dwaze Dagen en het Prijzencircus in de gaten. 


Bureaus

Marketing

Economisch