‘Talpa is not to blame’

11-06-2007 (12:25) - Media

Nederlands bekendste sportmarketeer Frank van den Wall Bake, uitvinder van het Holland Heineken House en dé expert op het grensgebied van sport en commercie, geeft in een interview met ReclameWeek aan dat de zender van John de Mol niets te verwijten valt. Hij ziet een totaal andere oorzaak voor de teruglopende kijkcijfers voor het voetbal: ‘Men schrijft dat de teruglopende kijkcijfers van het voetbal aan Talpa te wijten zijn, maar dat is onzin. Het ligt puur en alleen aan de overdosering. Er is gewoon te veel voetbal, op te veel kanalen. Die voetbalcijfers zullen nooit meer het niveau halen van vroeger. Toen had je op een Europa-cup-avond, met een wedstrijd met een Nederlandse ploeg, zo vier miljoen kijkers; dat is nu soms met moeite twee. Talpa is not to blame. Zelfs een sportjunk als ik kijkt al veel minder. Kun je nagaan wat een labiele kijker doet.’ Het hele interview met Frank van de Wall Bake is te lezen in het komende nummer van ReclameWeek.

Bureaus

Marketing

Economisch