TROS best bekeken bij NPO
08-01-2014 (08:09) - Media
De TROS trok in 2013 van alle ledengebonden omroepverenigingen de meeste kijkers. Met een gemiddeld kijktijdaandeel van 17,6% (tijdvak 18.00 – 24.00 uur) laat de TROS andere verenigingen als VARA (14,6%) en KRO (12,4%) achter zich.
De TROS mag bovendien het best bekeken programma van 2013 op haar naam schrijven. De finale van het Eurovisie Songfestival, waar Anouk voor Nederland uitkwam, voert de lijst aan met 4.890.000 kijkers en een marktaandeel van 63,2%. Het programma eindigde daarmee zelfs boven de inhuldiging van Koning Willem-Alexander.
Uitschieters qua kijkcijfers in 2013 waren verder de halve finale van het Eurovisie Songfestival (49,5%), TROS TV Show (32,1%), Radar (30,9%), Flikken Maastricht (27,5%) en Bananasplit (27,4%). Maar ook Animal Crackers, EenVandaag, André Rieu, Opgelicht?!, Vermist, Het Mooiste Meisje van de Klas, Vive La Frans en Ik Vertrek staan hoog op de lijst en wisten meer dan een miljoen kijkers te boeien.