Van Bruggen E-publisher Telegraaf Media
11-01-2008 (09:47) - Media
Frank van Bruggen is benoemd tot E-publisher bij Telegraaf Media Nederland. Hij wordt binnen de businessunit Web & Mobile verantwoordelijk voor een breed portfolio van digitale initiatieven, variërend van Sugababes/Superdudes, Newsmedia (van o.a. GeenStijl), WUZ en het onlangs overgenomen Webregio.De businessunit Web & Mobile richt zich op het exploiteren van vernieuwende internetinitiatieven, mobiele concepten en crossmediale platformen en begeeft zich daarmee op het snijvlak van communities, User Generated Content, infotainment en nieuws. Van Bruggen zal zich tevens richten op een snelle uitbreiding van deze business unit en het uitbouwen van de huidige activiteiten. Hij werkt sinds 2000 voor Telegraaf Media Groep. Hij startte zijn carrière bij Telegraaf Electronische Media en maakte later de overstap naar print. De laatste drie jaar was Van Bruggen verantwoordelijk voor álle marketingactiviteiten van De Telegraaf - zowel op het gebied van print als crossmediaal - richting de nationale advertentiemarkt. 'De digitale uitgeversrol sluit perfect aan bij mijn wens om toch weer de overstap te maken naar mijn ‘oude liefde’ digitaal. Het ontwikkelen van de activiteiten binnen Web&Mobile is bovendien een enorme uitdaging”, aldus Van Bruggen. Het totale internetbereik van Telegraaf Media Nederland bedraagt bijna 8 miljoen unieke bezoekers per maand.