VEA’s YIM succesvoller dan ooit

14-12-2007 (10:30) - Media

De VEA-commissie YIM (Young in Media/Young in Mind) heeft voor het zesde jaar het YIM Weekend georganiseerd. Met zestig aanmeldingen en slechts plek voor 45 deelnemers was het nog nooit zo succesvol. De diversiteit aan deelnemers biedt volgens VEA perspectieven voor het communicatievak en voor de jonge mediatalenten. De deelnemers, afkomstig van mediabureaus, exploitanten, adverteerders en reclamebureaus, kregen cases met het thema ‘Verder kijken dan je neus lang is’ voorgelegd. Hierbij is het contact met de consument het uitgangspunt. Diverse sprekers uit het vak zoals Martine Schot van Kobalt en Jasper Lamers van Isobar hebben de deelnemers op een interactieve manier benaderd en hebben hen door discussies en opdrachten inzicht in Communication Channel Planning gegeven. Het geleerde werd in praktijk gebracht door een actuele case van McDonald’s. Vanaf 1 januari zal in de meeste restaurants UTZ-certified koffie geschonken worden van Douwe Egberts. Deze koffie zal wellicht een nieuwe markt kunnen aanboren voor McDonald’s, namelijk de senioren. YIM heeft als doelstelling om jong talent te stimuleren in het mediavak. Hierbij richt de commissie zich voornamelijk op mensen met slechts enkele jaren werkervaring.

Bureaus

Marketing

Economisch